IT

Legnagyobb gaming botrányok

By Holcz Csaba

September 03, 2017

Szűkös határidő, növekvő kiadások, túl ambiciózus elképzelések, pénzéhség vagy több hónapnyi munkát igénylő javítások, amiket ki kell hagyni. Sok oka van annak, hogy miért csúszik félre egy játék és hoz válságot a készítők fejére. Íme az öt legismertebb botrány a gaming világából.

Terrorizmus (Call of Duty: Modern Warfare 2)

A Call of Duty széria egyik játékában egy terrorista sejtbe épülve veszel részt a „No Russian” fedőnevű akcióban, amely során egy reptéren várakozó tömegre kell tüzet nyitnod. A készítők átugorhatóvá tették a küldetést, miután az alábbi kép bejárta a terrorizmus és a videojátékok közötti kapcsolaton nagy erővel rágódó mainstream médiát.

Sokat akar a szarka (No Man’s Sky)

Képzelj el egy játékot, amiben egy egész univerzumot fedezhetsz fel tele különböző állatfajokkal és földrajzi elemekkel. Vannak űrcsaták, bázisépítés és minden egyéb, amit egy évadnyi Star Trek-ben látsz. A feladat viszont túl nagynak bizonyult a készítők számára és a hatalmas hype után jött a csalódás, mert rengeteg beígért játékelem kimaradt.

Ez a fél perces videó tökéletesen összefoglalja a lényeget:

Valami van az arcoddal… (Mass Effect Andromeda)

Az Andromeda nevű akciójáték a Mass Effect sorozat negyedik tagja. Nagy hírneve volt és persze sok elvárást támasztottak a készítők felé, akik olyan mértékben elbukták a feladatot, hogy végül a stúdiójukat kegyvesztettként bekebelezte a tulajdonos Electronic Arts.

A játékban rengeteg párbeszéd és bejátszás van, de mivel nem tudják mindet egyesével animálni, ezért valószínűleg egy gyorsabb technikát választottak, aminek ez lett az eredménye:

Fizesd ki kétszer (Street Fighter X Tekken)

Képzeld el, hogy megveszel egy játékot, de egy halom tartalom csak egy újabb vásárlással érhető el. Nem hangzik jól, de most azt képzeld el, hogy ez a fizetős tartalom végig ott volt a lemezen, amit megvettél! A Street Fighter X Tekken nevű játékot hekkerek boncolták fel és kiderült, hogy amiért pénzt kértek a készítők végig el volt rejtve a lemezen. Ha valaki fizetett, akkor nagylelkűen feloldották a készítők a plusz cuccokat. Miután ez kiderült a Capcom kiadó a bocsánatkérés helyett előállt valami szöveggel a kompatibilitásról. Ha jól értem azt mondják, azért tették ezt, hogy láthatsd, ha más megvette és használja a prémium elemeket  ha használják ellened a netes harcokban.

Űrlények a sivatagban (E.T. The Extra Terrestrial)

Emlékeztek még E.T.-re? Annak idején olyan nagy sikert aratott, hogy muszáj volt kiadni egy játékot is róla, de a készítők öt hetet kaptak rá, mert karácsonyra már a polcokon kellett lennie. Körülbelül 125 millió dollárt elszórtak rá és 1.5 millió darabot el is adtak belőle, de kiderült, hogy a nagy rohanásban egy unalmas és hibás terméket raktak össze. Körülbelül 2 millió másolat a nyakukon maradt és a legenda szerint egy gödörbe temették őket dobták az új-mexikói Alamogordo mellett. Kiderült, hogy a legenda igaz és tényleg van egy nagy gödör a sivatag közepén, tele az 1982-ben készült játék példányaival.

taylorhatmaker (Atari E.T. Dig: Alamogordo, New Mexico) [CC BY 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/2.0)], via Wikimedia Commons