A blogírás egyik szabálya, hogy a blognak egy konkrét témában kell mozognia. Nem lehet egyik nap a magánéletünkről írni, aztán váltani a piacon kapható golyóstollak összehasonlítására és végül ejteni egy-két bejegyzést a budapesti kocsmákról (kivéve, ha csak úgy írogatni szeretünk és nincsenek nagy ambícióink). Ennek a következő okai vannak:
Könnyebb követőket szerezni
Marketing
Marketing szempontból kulcsfontosságú, hogy a blognak behatárolható témaköre legyen. Nem csak a saját oldalunk reklámozásában segít, ha tudjuk kiket akarunk elérni és mit ígérünk nekik, de a hirdetők számára is csábítóbb célpont egy jól behatárolható témájú, nagy olvasottságú blog. Ha például sörfőzésről írunk webnaplót, akkor egy sörgyártó számára a mi oldalunk által nyújtott lehetőségek (szponzorált bejegyzés, banner kihelyezés stb.) nagyon alacsony meddőszórással járnak, azaz kevés olyan ember látja majd a hirdetést, aki nem szeret sörözni. Egy össze-vissza írt blog nem kedvező ha partnereket szeretnénk szerezni.
Szakmai ismeretet szerezhetünk
Ideális esetben a blogírás nem csak arról szól, hogy összerakunk egy oldalt és ctrl+c ctrl+v módszerrel átlopunk mindent, amit látunk a saját honlapunkra. Saját tudásunkat és véleményünket is beleadjuk a szövegbe. Ha egy konkrét témába mélyedünk bele a bloggolás során, akkor idővel komoly tudást szerezhetünk az adott területen. Érdemes lesz tájékozódni, híreket olvasni arról a témakörről, mert érteni fogjuk miről szólnak, szakszerű véleményt tudunk alkotni és összefüggéseket vehetünk észre más eseményekhez kapcsolódóan. Az így szerzet tudás felhasználása növeli a blog értékét és hitelességét. Ha túl sok dolgot akarunk megragadni, akkor minden témának a felszínén fogunk ragadni.
Kombinálni ér
Ha szeretnéd magad több különböző témakörben kipróbálni, regisztrálj a Socfesten és írj cikkeket fesztiválokról, színházakról, filmekről, kiállításokról vagy bármiről, amit érdekesnek találsz. Erről ezen a linken találsz több információt. Ha a bloggolás témakörében szeretnél többet megtudni ajánlom ezt a cikket.