Site icon Socfest

EFOTT zárónapi beszámoló – erős MYMUSIC Aréna Annával és Barbarával

Az EFOTT 2019 zárónapján számomra a MYMUSIC Aréna kínálata volt az erősebb, de a T-Systems Nagyszínpad valamennyi fellépőjét sikerült a nulladik sorból néznem és fotóznom.

EFOTT MYMUSIC Aréna
Fotó: Csizmadia Attila

Az EFOTT sűrű szombat estéje, éjszakája és hajnala után lassan ébredezett a fesztivál népe, ahogy én sem kapkodtam el a nap indítását. Napközben hosszan lekötött a színvonalas strandröplabda verseny, valamint érdekes voltak a Civiltér sátrai, standjai kínálta információk, játékok, nyereménylehetőségek.

EFOTT közönség a Nagyszínpad előtt
Fotó: Csizmadia Attila

A Nagyszínpadi indulás előtt még bele tudtam nézni a Csaknekedkislány önirónikus, laza programjába, amit nagyon szeret a közönség. Nem veszik túl komolyan magukat a fiúk, arra ügyelnek elsősorban, hogy ők jól érezzék magukat, és közben az is összejön, hogy az egyre gyarapodó rajongótáboruk is jól szórakozik velük.

Csaknekedkislány az EFOTT-on
Fotó: Csizmadia Attila

Ez az EFOTT-on sem volt ez másképpen, mint ahogy általában a koncertjeiken. A vicces, a múltszázad elejét idéző fellépő ruhájukkal is kifejezik azt, hogy nem kívánnak semmilyen mainstream elvárásnak megfelelni.

Bagossy Brothers az EFOTT Nagyszínpadán
Fotó: Csizmadia Attila

A Bagossy Brothers alteres-folkos popjával indult a T-Sytems Nagyszínpad. Bagossyék állandó szereplői a fesztiváloknak, kialakult a stabil rajongó táboruk, és már a Nagyszínpad is összejött nekik, ahogy az EFOTT-on is sikert értek el.  Kellemes, rádióbarát zenéjükkel, melankolikus szerelmes dalaikkal főleg a lányokat szólítják meg.

Bagossy Brothers az EFOTT Nagyszínpadán
Fotó: Csizmadia Attila

Arra figyelniük kellene, hogy ami bevált a klubokban, kisebb terekben, koncerthelyeken, az már nem biztos, hogy elég a Nagyszínpadokra. Akik először hallották őket, tehát nem tartozhattak még a rajongókhoz, és nem is törekedtek arra, hogy közel álljanak a színpadhoz, azokat nem biztos, hogy sikerült a visszafogottságukkal megszólítaniuk.

Vasovski Symphonic az EFOTT Nagyszínpadán
Fotó: Csizmadia Attila

Az EFOTT Special X Vasovski Symphonic elnevezésű crossover stílust képviselő projectet komoly beharangozás előzte meg. A Nagyszínpad megtelt zenészekkel, fúvósokkal, vonósokkal, elől a Peet Projectből Ferencz Péter és Závodi Attila állt a gitárosokkal együtt, felettük pedig hatalmas DJ pult magasodott, mely mögött Vasovski Norbert kezelte a DJ-setet.

Szakács Gergő a Vasovski Symphonic-ban
Fotó: Csizmadia Attila

A saját dalokat és a nemzetközi slágereket a közreműködők, Kollányi Zsuzsi, Nági, Király Viktor, Szakács Gergő (Follow The Flow) és Szivák Zsolt (Cloud9+) énekelték el. A Vasovski Symphonic egy profi, jól összerakott buli volt, amelyben számomra Király Viktor hozta a legjobb zenei pillanatokat. Mivel az egyedi jelleg miatt nem beszélhetünk külön rajongó táborról, elsősorban Szakács Gergő és Király Viktor késztette az amúgy jót bulizó, táncoló közönséget nagyobb ovációra.

Halott Pénz az EFOTT Nagyszínpadán
Fotó: Csizmadia Attila

A Vasovski Symphonic után a Halott Pénzt hatalmas tömeg várta. Marsalkó Dávid – a szokott módján – mindent megtett a jó hangulatért. Nyilván egyedi ízléstől függ, hogy kinek mennyire jön be a banda, én keveslem az igazi, egyedi dalt a repertoárjukból, de tökéletesen működött a Halott Pénz buli, mint ahogyan már sok éve, és egy fesztiválon az a lényeg. A közönség nehezen engedte le a színpadról Marsalkó Dávidékat, akik nagyon értékelték és köszönték a rajongást.

Follow the Flow az EFOTT Nagyszínpadán
Fotó: Csizmadia Attila

A T-Systems Nagyszínpad utolsó napos programjait a már nagyon népszerű és headliner-ré vált Follow the Flow zárta. Úgy tűnt, hogy ők egyesíteni tudják a Bagossy Brothers és a Halott Pénz rajongótáborát, mert nagyon sokan voltak a Nagyszínpad előtt, a fennmaradó fesztiválozók pedig eközben – szintén nem kis számban – megtöltötték a MYMUSIC Arénát, de erről a későbbiekben írok.

Follow the Flow az EFOTT Nagyszínpadán
Fotó: Csizmadia Attila

Nem én vagyok a banda célcsoportja, tehát nem vagyok a rajongójuk, de el kell ismernem, hogy a Follow the Flow tökéletesen elkapta egy generáció hangulatát, életérzését, és a különböző zenei stílusokkal, hangulatokkal ügyesen bánnak.

Blahalousiana az EFOTT-on
Fotó: Csizmadia Attila

Hozzám a MYMUSIC Aréna vasárnapi fellépői álltak közelebb. A Csaknekedkislány után a 60-as évek beat korszakát idéző Blahalouisana minőségi beat-pop-rock-soul zenéjével, és Schoblocher Barbara energikus színpadi jelenlétével, egyedi hangjával végig kezében tartotta a hangulatot. A Blahalouisana és a Bagossy Brothers egyszerre játszottak az EFOTT-on, és miközben mindkét banda erősen alter beütésű, mégis más a kisugárzásuk, ezért eltérő a rajongó táboruk is, így sokan gyűltek össze a MYMUSIC Arénában.

Barbarának kezd melege lenni
Fotó: Csizmadia Attila
Barbarának melege van
Fotó: Csizmadia Attila

Sokkal több férfi volt jelen, mint a Nagyszínpadnál. Nem is tudom miért… Nézzétek meg a fotókat. Barbara természetesen nem csak külsőségével hat. Nekem nagy problémám a mai zenekarokkal az, hogy kevés az igazi frontember, de az egyik kellemes kivétel Schoblocher Barbara.

Barbarának már nincs melege
Fotó: Csizmadia Attila

Szintén MYMUSIC Aréna, szintén igazi frontember, aki szintén nő. Sikerült a nulladik sorból fotóznom az Anna & the Barbies forró hangulatú koncertjét, amin nem volt egy pillanat üres járat sem. Pásztor Anna teljes erőbedobással énekelt, kommunikált a közönséggel, miközben korszerű, jó rock dalokat adtak elő.

Anna & the Barbies az EFOTT-on
Fotó: Csizmadia Attila

Elképesztő energia áradt a színpadról úgy, hogy a többiek, élükön a kiváló gitárossal és – nem mellesleg – énekessel, Pásztor Sámuellel, tökéletesen támogatták Anna megalkuvás nélküli frontemberségét. Nekem a teljes hétvége legjobb koncertélményét adta az Anna & the Barbies, amit jóval kevesebben láthattak az EFOTT-osok közül, mint ahogy érdemelte volna, mert a legtöbben az átfedéssel játszó Halott Pénzen buliztak a Nagyszínpad előtt.

Pásztor Sámuel
Fotó: Csizmadia Attila

Sikerült belenéznem az Intim Torna Illegál – szintén MYMUSIC Aréna – koncertjébe, amely banda szinte teljesen megtöltötte a nagy sátrat. Logikus, hiszen az Intim Torna Illegálnak és Follow the Flow-nak erősen eltér a célcsoportja, így a rajongók nagy részének nem okozott tudathasadásos állapotot az, hogy melyik bulit válasszák. Nekem Annáék mellé ez a koncert lépett be az EFOTT kedvenc zenei élményei mellé. Az Intim Torna IllegálDorogi Péterrel az élen – igazi felszabadult koncertet adott, amin lehetett érezni azt, hogy a banda tagjai és a közönség is nagyon együtt van, élvezik a bulit. És nem mellesleg az Intim Torna Illegál jó dalokkal is rendelkezik.

Pásztor Anna
Fotó: Csizmadia Attila

Összességében az velencei EFOTT hétvége kínálata, fellépői tökéletesen leképezték a mai kor zenei világát, amelyben szinte minden stílus képviseltette magát: a rock, a heavy metal, az alteres beat, a rádióbarát pop, a hip-hop, a rap, a soul, a funk. Ezért vannak a fesztiválok. A EFOTT fesztivál sikerében nem elhanyagolható tényező a hangulatos Velence tavi környezet sem. A jól szervezett EFOTT-ban még sok év van, mert egyértelmű, hogy sokan szeretik, és már várják a következőt, az EFOTT 2020-at.

Exit mobile version