Július 9-én kerül a magyar mozikba az idei cannes-i filmfesztivál egyik nagy szenzációja, az Amy – Az Amy Winehouse-sztori. A hatszoros Grammy-díjas énekesnőről szóló dokumentumfilm rendkívüli mobil- és házi videók, koncert- és lemezfelvételek felhasználásával mutatja be Winehouse tragikus sorsát, karrierjét és magánéletét. A film Cannes-ban hatalmas kritikai és közönségsikert aratott, ám családja azóta is folyamatosan nemtetszésének ad hangot a brit bulvárlapokban. Ezúttal a film producere, James Gay-Rees szólalt meg a film körül kialakult viták kapcsán.
Amy barátai közül többeket rendkívül nehéz volt rávenni az interjúra. Komoly bizalmi kérdést csináltak belőle, s volt, akit 18 hónap volt meggyőzni a részvételről – nyilatkozta Gay-Rees egy, a Telegraph Magazine-nak adott interjúban.
Kapadia végül csak a hangjukat rögzítette a beszélgetésekkor, képet nem – s míg a legtöbben mindössze 10 perces beszélgetésbe mentek bele, az esetek döntő többségében végül órákig meséltek az énekesnőről. Így az egyik interjúalany vezetetett a másikhoz, sőt volt olyan, aki négy-öt másik új alanyt hozott a képbe, és fotókat, meg rövid mozgóképeket is átadtak a filmben való felhasználásra – mondta a producer.
Első menedzsere, Nick Shymansky például Amy halála óta alig nyilatkozott a témában, és apjának, Mitch-nek is mindössze két percnyi interjút adott a könyvéhez, azt is kelletlenül. A filmben azonban többször és visszatérően mesél az énekesnővel való kapcsolatáról, közös munkájukról. Kapadia összesen 15 órányi hanganyagot rögzített a filmhez a menedzserrel. De Amy gyerekkori barátnőit is szóra bírták, sőt, többen Amy testőrének, Andrew Morris-nak a részvételéhez kötötték a megszólalásukat. Ő volt az, aki az énekesnőhöz költözött, hogy segítse szenvedélyeinek leküzdésében, így komolyan bíztak a személyében, a stáb szerint sokan az ő részvétele miatt vállalták a beszélgetést a filmhez.
Amy Winehouse életét az énekesnő szempontjából bemutató film az Amy – Az Amy Winehouse-sztori országosan július 9-én kerül a magyar mozikba, forgalmazója a Vertigo Média.