Film

Jövőből jövő lövő

By Petik Tibor

August 12, 2013

Amikor elkezdtem nézni a Continuum című sorozatot, néhány epizód alatt körvonalazódott bennem az elképzelés, hogy Simon Barry, az író megirigyelte a helyszínelő jellegű sorozatok töretlen sikerét, de kicsit többet akart annál. Úgy gondolhatta, hogy hozzáad némi pluszt, egy kerettörténetet, ami összekapcsolja az egyes epizódok elkülönülő nyomozásait.

A keretsztori központjában pedig az a néhány terrorista áll, aki a vállalatok nép feletti uralkodása ellen küzd, megfűszerezve azzal, hogy a főszereplők 2077-ből érkeztek 2012-be. Ott már rég a multik uralkodnak. A főgonoszok visszatérnek a múltba, hogy előkészítsék a megbukottnak számító forradalmat, de nem számolnak a Védelmezővel – Kiera Cameron (Rachel Nichols), a 2077-es rendőrnővel -, aki a mai rendőrségbe beépülve próbálja megakadályozni őket, az általa használt technológia feltalálójával, Alec Sadlerrel (Erik Knudsen), aki akkor még csak építi a rendszert, így kellően meglepődik, mikor valaki belép a hálózatba.  Összességében megpróbálják megváltoztatni a történelmet.

Persze előkerülnek a szokásos időutazós dolgok, mint a “tér-idő kontinuum” és annak babrálásával járó veszélyek. Majd később annak védelmezői, akikről a második évad végére sem derült ki, hogy segíteni vagy ártani akarnak bizonyos szereplőknek. Arról nem is beszélve, hogy folyamatosan megy az álszentkedés, az “én már kiszálltam a dologból” kezdetű megnyilvánulások, amitől mindig csavarodik egyet a sztori.

A sorozat megalkotásában érdekes az is, hogy Simon Barry először Amerikában akarta elpasszolni, de nem nagyon kapkodtak érte, majd egy barátja az egyik kanadai csatornához ment tárgyalni, és megkapta a pilot epizód ötletét, amire ott ráharaptak. Így lett a sorozat kanadai, és emiatt játszódik Vancouverben. Ez mind pedig 2011-ben történhetett, hiszen 2012 áprilisában került először adásba, 2013-ban a 2. évad és úgy tűnik, a harmadik is úton van már.

Filmes szemmel nézve látszik néha a jövőbéli részeknél, hogy nincs túlságosan kidolgozva egy-egy részlet, viszont a főhősnőnk felszerelésének vizuális effektjeivel rendesen foglalkoztak. Sőt, ami a helyszínelős sorozatokban rendszeres, ám a mai technikával általában kivitelezhetetlennek tűnő dolog, például az eszetlenül nagyított képek, ami itt vagy a jövőből jött technológiának köszönhetően valósul meg, vagy egyszerűen életszerűbben van megvalósítva. (Ilyen, amikor az azonnal megszerzett gyenge minőségű kameraképnél órákat várnak, hogy átküldjék nekik a HD képet.)

Összegezve mindenkinek ajánlom a sorozatot, aki szereti a krimis-nyomozós filmeket, különösen, ha a sci-fi dolgok is érdeklik. Csak egy problémát találtam: itthon miért nem került (még) adásba? Sőt, arról sem tudok, hogy a DVD eljutott volna-e hozzánk. Így marad a Torrent és a Cassone meg maraxush által készített felirat.