Az elkövetkező hónapokban számos nagy fesztiválsiker érkezik, többek között olyan rendezőktől, mint Park Chan-wook, Asghar Farhadi és Bruno Dumont. Listánk tájékoztató jellegű, az esetleges változásokat természetesen azonnal jelezzük majd.
Állva maradni (Rester vertical / Staying Vertical)
A dokumentumfilmes Leo Dél-Franciaországba utazik, hogy a farkasokat tanulmányozza. Út közben megismerkedik a szabadszellemű pász torlánnyal, Marie-vel. Kilenc hónappal később gyerekük születik, azonban a lány otthagyja a férfit a babával és saját édesapjával a tanyán. Leo próbál megfelelni a váratlanul nyakába szakadt egyedülálló apasággal, miközben nem csak, hogy alkotói válsággal küzd, de a környezetében és vele is rendkívül furcsa dolgok történnek.
Az Állva maradni szexualitás feszültséggel átitatott, bizarr fordulatokkal teli, különleges alkotás, többek között a szabadság kereséséről és a felelősségvállalás rémétől. A Cannes-i versenyszekciót látva megegyezett a kritikusok véleménye abban, hogy Guiraudie mozija a rendkívül erős szelekció legkülönlegesebb alkotása lett, amely egész biztosan nem hagyja hidegen nézőjét!
Bemutató: november 3.
A sors kegyeltjei… meg a többiek (Ma Loute / Slack Bay)
A
Az itt lakók nagy része halászatból és kagylótenyésztésből él. A furcsa, zárt közösség egyik meghatározó családja Bréforték. A burzsoá Van Peteghem família csak nyaranta látogat el a tengerre néző kastélyukba, és a dekadens őrültekből álló kompániájuk örömmel tölti együtt a mindennapjait Bréfortékkel, csak hogy felsőbbrendűségüket bizonygassák. Azonban a két család fiataljai összeszűrik a levet, ezzel alaposan felrázva a hétköznapokat. Közben egyre többen tűnnek el a tengerpartról, a két nyomozó pedig tehetetlen.
Az Arany Pálma-díjas rendező, Bruno Dumont legújabb filmje abszurd, őrült tempójú vígjáték, amely olyan sztárokat vonultat fel, mint Fabrice Luchini (Szerelem a hatodikon, Gemma Bovery), az Oscar-díjas Juliette Binoche (Az angol beteg, Sils Maria felhői) és Valeria Bruni Tedeschi (Lépcsőházi történetek, Esélylesők).
Dumont legutóbbi alkotása, a tévésorozatként és mozifilmként is bemutatott A kis kutyafülű gyorsan kultstátuszba emelkedett szerte a világon, a nagy presztízsű filmes szaklap, a Cahiers du Cinéma az év legjobbjának választotta 2014-ben. A cannes-i versenyprogramban 2016-ban szerepelt A sors kegyeltjei… meg a többiek ennek a sorozatnak a hangulatát viszi tovább, ezúttal még több és még őrültebb humorral, a társadalmi osztályok közötti eltéréseket morbid módon kikarikírozó megközelítéssel és világsztárokkal.
Bemutató: november 17.
A szobalány (Agassi / The Handmaiden)
A szobalány az 1930-as évek Koreájában játszódik, a japán megszállás éveiben. Egy pénzéhes szélhámos felbérel egy ifjú zsebtolvajnőt, hogy egy japán úrnő szobalányaként férkőzzön annak a bizalmába, így segítve, hogy a férfi megszerezze a nő pénzét. A különösen csavaros történetben a két gyönyörű nő erotikus fantáziái szépen lassan valóra válnak, és a szerelmi háromszög résztvevőinek választaniuk kell, ki mellé állnak az érdekektől hemzsegő harcban.
Park Chan-wook korábban Berlinben Arany Medvét, Velencében Kis Arany Oroszlánt, Cannes-ban pedig a Zsűri Díját és a Nagydíjat egyaránt elnyerte. Legújabb mozija csavaros erotikus thriller, amellyel ismét a cannes-i versenyprogramban mutatkozott be a világ előtt. A film nemcsak fordulatokban gazdag történetével, de magas művészi színvonalú megvalósításával is felhívta magára a figyelmet, a látványtervezője Vulcan-díjat nyert a fesztiválon.
Bemutató: december 1.
Az ügyfél (Forushande / The Salesman)
A
Emad (Shahab Hosseini) és Rana (Taraneh Alidoosti) kénytelen kimenekülni, amikor a szomszédos építkezés miatt csaknem rájuk omlik lakóépületük. A házaspárnak egyik napról a másikra kell új lakhelyet találnia, így kapva-kapnak egyik barátjuk segítségén, aki egy közeli ház emeletén ajánl nekik albérletet. Az előző lakó azonban nem tűnt el nyomtalanul: az asszony nem hajlandó elvinni az otthagyott holmijait, ráadásul kiderül róla, prostituáltként a lakásban fogadta az ügyfeleit. Mintha a pár különös szerencsétlenségek sorozatát élné meg, amelyek egyik tetőpontjaként Ranát megtámadják zuhanyzás közben. A nő megússza apróbb külső sérülésekkel, ám az őt érő sokk, a költözéssel járó feszültség és az egyre meglepőbb események alaposan próbára teszik Emad és Rana egymás iránti érzéseit.
A Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválról a legjobb színész és a legjobb forgatókönyv díjával távozó Az ügyfél a Nader és Simin hagyományait folytatva, egyszerre lebilincselő és mélyen emberi dráma. A film annak ellenére mindenki számára átélhető, hogy a thrilleri alapokat csupán eszközként használva az iráni kulturális hagyományokat állítja szembe a modernitással – Farhadi rendezését a Variety kritikusa hitchcocki feszültségűnek nevezte, a Screen pedig Michael Haneke legelismertebb munkáihoz hasonlította.
Bemutató: december 15.
Olli Mäki legboldogabb napja (Hymyilevä mies / The Happiest Day in the Life of Olli Mäki)
Ollit azonban nem csak a média és a közvélemény tartja nyomása alatt, de ambiciózus edzője, Elis is a végletekig hajtja. És akkor megtörténik a legrosszabb dolog, ami csak történhet egy olyan időszakban, amikor csak Ollinak teljes koncentrációra és kitartásra lenne szükség. Megismerkedik a gyönyörű Raijával és szerelmes lesz.
Juho Kuosmanen író-rendező elbűvölő humorral, emberséggel és szeretettel forgatott filmet mindannyiunk életének igazán nagy mozzanatairól. A történet több mint 50 évvel ezelőtt játszódik, és az Olli Mäki legboldogabb napja tökéletesen idézi meg a korszak filmjeit. A moziban olyan érzésünk lehet, mintha időutazáson vennénk részt, és a ’60-as évek elejére, egy francia újhullámos mozi premierjére csöppentünk volna. Az alkotás nem véletlenül nyerte el a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál Un Certain Regard szekciójának legfontosabb elismerését, a fődíjat!
Bemutató: december 22.