Az új Harley-Davidson® Roadster™ motorkerékpár egyszerre őrzi a tradicionális, 60 éves formai elemeit, ugyanakkor a színtiszta vas leglényegesebb elemeiig csupaszítottuk le. Merészen feltűnő, és mind a város utcáin, mind a kanyargós utakon egyaránt elemében érzi magát, jól motorozható.
A Harley-Davidson Sportster modellcsalád 1957-es megjelenése óta bebizonyította, hogy képes újból és újból megújulni, és az új Roadster új fejezetet jelent ebben a történetben – mondta Brad Richards, a Harley-Davidson vezető dizájnere. – Azt tapasztaltuk, hogy vásárlóink a Sportstert különböző felhasználási céllal vásárolják. Ez a Roadster a stílusirányzatok keveréke. Az volt a szándékunk, hogy egy olyan Sportstert építsünk, amely kecses, ugyanakkor erőtől duzzadó és kiválóan motorozható.
A célunk az volt az új Roadster megtervezésében, hogy egyesítsük az ’50-es évek közepének nagyteljesítményű KHR modelljeinek, valamint a gyorsulási versenyek aszfaltjára tervezett későbbi Sportstereknek a jellemzőit – mondta Richards. – Ezeknek a motoroknak az alátámasztásig felnyírt sárvédőik és apró üzemanyagtartályaik voltak, és a teljesítménynek mindent alárendelve, a lényegükig le voltak csupaszítva.
Kerekeit a klasszikus küllős kerekek ihlették, és ez a legösszetettebb öntött kerék, amelyet valaha is gyártottunk – mondta Ben McGinley, a Harley-Davidson ipari tervezője. – Az egymásba fonódó küllők a kerék ellentétes oldalait kötik össze, amelytől a vizuális hatás több mint izgalmas. Ezek a kerekek méretükhöz képest nagyon könnyűek. Ez szintén fontos szerepet tölt be a Roadster kezelhetősége szempontjából.
Az új ültetett kormány és a középre szerelt lábtartók révén a motorost harcias testtartásba helyezi, és a súlyát a klasszikus vonalvezetésű, 12,5 literes Sportster üzemanyagtartályra összpontosítja.
Lecsupaszított stílusának megfelelően a hátsó sárvédőt 4 cm-rel rövidebbre vágtuk, mint a korábbi rövidített Sportster sárvédőket. A hornyolt szíjvédő és hővédők a versenymotor alkatrészek könnyítésére fúrt lyukakat utánozzák, az alsó-felső villahíd előtt mélyen felszerelt 10 cm átmérőjű műszeregység egy digitális sebességmérővel felszerelt rendkívüli fordulatszámmérőt tartalmaz. A hátsó irányjelzőket közvetlenül a sárvédőtartókra szereltük, és a motor hátsó részét új rendszámtábla, kombinált LED-es hátsó világítás és sportos ülésdizájn teszik tömörré és letisztulttá.
Az ülés vonalvezetése az igen rövid hátsó sárvédőbe olvad bele – mondta McGinley. – A motor borítóelemeinél a fémveretes bőrdzsekik mintájára betéteket használtunk, az ülés hátsó részét pedig utasülésnek terveztük, így téve még sokoldalúbbá a Roadstert.
A modellt négyféle színben kínáljuk: Vivid Black matt szürke díszcsíkkal; Black Denim vörös hajszálcsíkkal; Velocity Red Sunglo vörös hajszálcsíkkal; valamint kéttónusú Billet Silver/Vivid Black burgundivörös hajszálcsíkkal.
Látogass el a H-D.com oldalra és tekintsd meg a 2016-os Harley-Davidson® modelleket, illetve találd meg a hozzád legközelebb eső Harley-Davidson® márkakereskedést.