Site icon Socfest

TranzDanz: Bankett

Különleges színpadi produkció filmes adaptációjának premierjén vehet részt a közönség december 18-án 20:00-kor a MU Színházban. Kovács Gerzson Péter 1987-ben alapította meg kortárs táncegyüttesét, a TranzDanz-t, ezt a produkcióról-produkcióra újjászerveződő, megújuló társulatot, ahova a klasszikus balett, a kortárs tánc és a néptánc legtehetségesebb szólistáit, művészeit hívja meg.

Zenész társai szintén a zenei élet legkülönbözőbb területeiről érkeznek: az elektronikus zajzenétől a neoklasszikus kortársig, az akusztikus ethno-jazztől az innovatív DJ-kig, a népzenétől a korabarokkig. Bankett című táncelőadásuk 2006-ban debütált, mely a most először látható azonos című film alapjául szolgál.

A Bankett című filmről

A Bankett egy sok szálon futó ponyvaregény, szappanopera, népmese eltúlzott figurákkal, archetípusokkal. Ez a történet olyan, mint a mai hétköznapok, ahol mindenki mindenkinek társa és intrikusa, szövetségese és ellensége, barátja, haragosa, szeretője és elszeretője, vezér és katona, kurva (és) rendőrkapitány, polgár-munkás-paraszt-értelmiségi, művész-műértő, kicsinyes és még kisebb… Ők az én közelmúltam (és közeljövőm) szereplői, ez a Délhez, Északhoz, Kelethez, Nyugathoz kötődő KÖZÉP, és a mesék, a mítoszok… a valóság.
Az események hősei sajátos ünnepségre/torra gyűlnek össze, de vajon ki mit ünnepel, ki mit búcsúztat?

Koreográfus/rendező/látványtervező: Kovács Gerzson Péter
táncosok: Bora Gábor, Gera Anita, Katona Gábor, Kántor Katalin, Kocsis László, Venekei Marianna, ifj. Zsuráfszki Zoltán
a filmet rendezte: Petrucz Krstan
Operatőr: László Zsolt HSC
Segédoperatőr: Firnigel Dániel
zenei szerkesztő: Palotai Zsolt
DJ/hang utómunka:Wondawulf
Fővilágosító: Tréfás Imre
Világosító: Krasznai László
Fény-technikus: Kormosói Róbert
jelmeztervező: Szűcs Edit
Vágó: Firnigel Dániel
Rendezőasszisztens: Barta Juci

A Bankett című színpadi produkcióról

„A Bankett virtuóz, fanyar, kegyetlen, egyszerre emelkedett és – tárgyához méltóan – mélységekbe ereszkedő produkció. Filozofikus és közönséges, kódolt és nyilvánvaló, stilizált és naturális. Ezen ellentétpárok szerepeltetése, ballanszírozása, ütköztetése teszi izgalmassá és szórakoztatóvá. Ez adja a foncsort e görbe tükörre. Tágas terét két oldalról, állványra helyezett reflektorok szolgáltatta, mély fények világítják. A színpadot vékony, foszforeszkáló csík keretezi, mely az előadás zenéjét élőben keverő dj Palotai pultjára is felszalad, így vonva be őt a látványban is a játék menetébe. Mikor a szín fényei teljesen kialszanak, egy-egy pillanatra felizzik a sötétben e határozott, éles kontúrvonal. A játékteret a koreográfus tervezte, azt a tőle megszokottan nagyszerű fények öltöztetik, mozgatják.”
/Halász Tamás, táncélet.hu/

 

„A Bankett hivatkozási ponttól hivatkozási pontig tartó, mér¬nöki precizitással szerkesztett vázszerkezetére indulatokból és el¬lentétes érzelmekből szőtt borítás került. Fekete, giccsarany ra¬gyákkal kivert dekorpszichózis. Mi itt kelet-közép-akárhol igencsak sötéten látjuk a világot, és ez a fajta sötétség – kizárásos alapon ¬a fejekből árad. Kovács Gerzson Péter nem követi el azt a hibát, hogy fáklya akarjon lenni az éjszakában, még csak elemlámpa se. Inkább a gonosz mesebeli manó a görbe tükörrel. Akinek szeme van… hja kérem, az egyéni szocprobléma.¬”
/Gálla Nóra, Ellenfény, 2006/9./

A TranzDanz-ról

A Kovács Gerzson Péter által megalkotott, magyar és kárpát-medencei néptáncokon és kortárs technikákon alapuló innovatív, integratív táncnyelv a magyar kortárs tánc egyik meghatározó irányzata. A változásra nem a változatlanság, a bezárkózás, az elutasítás és a kodifikálás a TranzDanz válasza, hanem a változás felelős befolyásolása, a szembesülés és szembesítés.

A TranzDanz: Bankett című filmről bővebb információ a MU Színház oldalán tekinthető meg.

Exit mobile version