Október 13-án egy egyedülálló buliban vehet részt, aki ellátogat a Kikötőbe. A belépti díj nélküli este során, délután hattól másnap reggelig a filmezés korszakának kezdeti évtizedeiben készült pornófilmjeiből összeállított videoanyagot vetítik, miközben a legmodernebb elektronikus zenei stílusok dübörögnek a hangfalakból.
A buli előzménye egy 2013-ban megrendezett vintage pornó vetítéssel egybekötött este volt a mára bezárt Szabad az Á-ban. Akkor sokan mit sem sejtően ugrottak le pár sörre, de a projektoron látott tartalom a felkészült szemeket is váratlanul érintette. A fogadtatás viszont várakozáson felülire sikeredett. A döbbenetből eleinte zavart nevetgélés kísérte a látottakat, de miután felocsúdtak a vendégek, úgy rendezték a székeket a vászon elé, mint valami izgalmas blockbuster előtt, az összképből már csak a popcorn hiányzott.
Erre a pozitív fogadtatásra reflektálva következik most a második etap, szintúgy korhű képekkel.
A mozgóképgyártás kezdetét elsősorban a Lumiére fivérekhez kötjük, 1895 december 28-án hajtották végre Párizsban a világ első kereskedelmi vetítését, erre az időpontra datálják a mozi megteremtését. Értelemszerű, hogy ebben a formabontó technológiában sokan láttak fantáziát, így a pornó műfaji elődjére sem kellett sokat várni. Az úttörők Eugène Pirou és Albert Kirchner voltak, bár utóbbit ironikus módon úgy tartják számon, hogy ő forgatott filmet elsőként Krisztus életéről (Passion du Christ). Az első fennmaradt erotikus jellegű filmet ők fémjelzik Léar címmel. Minden bizonnyal a világ első mozgóképre rögzített sztriptíz előadása is az ő nevükhöz fűződik, az 1896-os Le coucher de la Marie című filmről van szó, amelyben Mademoiselle Louise Willy vonaglik kecsesen. Egyébként Pirou filmje ihlette a francia risqué (merész) film műfaját is, amiben vetkőző nőket mutatnak be.
A századforduló és a 20. század első évtizedeinek pornótermése rámaradt az utókorra, hogy aztán egy szórakozóhelyre összetömörülve rácsodálkozhassunk, mennyire nem változott semmit a szexualitás két-három emberöltőnyivel ezelőtt, mint ma.
Korabeli szexfilmek némán, modern zene hangosan…
A mintegy 12 órásra tervezett este során több fellépő követi egymást a DJ pultnál. Fellép Ælx (Abstract, Breaks, Techno), a Man Eats Twenty2 Live Scorpions (IDM, Experimental, Ambient – akik nekünk adták első interjúikat), BUDDHASMILE (Electro, Acid, Techno) és a fő fellépő DueL, hétköznapi nevén Szabó Attila zeneszerző, producer, előadó. Zenei pályája a 90-es évek közepén kezdődött el, s bár többféle műfajt kipróbált, elsősorban az elektronikában jártas. Előadóként szólóban a Duel live act-tel lép fel, de az utóbbi időben főleg DJ-kkel játszik élőben együtt, hangszerekkel, samplerekkel improvizativ betétekkel gazdagítja a DJ szetteket.
Produceri munkáival kis hazánkon kívül is rendre sikereket ér el, 2009-ben Carl Cox 24/7 DVD-jére válogatták Gotta Move című trackjét. A 2000-es évek elejétől együtt dolgozik Gasperrel Pedroval és Andreval, 2006-tól a Hairy tagja lesz, mostanság pedig a CultUs csapatát erősíti. Most a Boards of Canada felvételeit fogja játszani, amit ráhangolódásképpen már most meg lehet hallgatni mix formájában.
Az esemény egyedisége miatt mindenképp érdemes bekukkantani (úgyis ingyenes), nem találkozni ilyesmivel gyakran. Akinek meg nem inge, ne is vegyen fel semmit.