A könnyűzene fogyasztásának módját gyökeresen megváltoztatta a streaming. Egy havidíjért hatalmas zenetárhoz férünk hozzá és nem kell egyesével levadászni a kedvenc számainkat. A piaci harcok miatt viszont nem olyan felhőtlen a boldogság, mint ahogy elsőre tűnik.
Ismerjük meg a feleket
Tidal: Jay Z amerikai rapper 2015-ben vásárolta meg a Tidal-t létrehozó Aspiro nevű céget. Az app különlegessége, hogy több népszerű zenész is támogatja vagy vezető pozícióban áll mögötte. A Tidal egy válasz a zenészektől a streaming jelenlegi helyzetére. A tagok számát nem tudni pontosan, mert állítólag direkt nagyobb számot adtak meg magukról, de 1 millió főre tippelhetünk.
Exkluzív megjelenések
Ezeknek az appoknak az lenne a lényege, hogy miután befizettünk egy havidíjat szabadon hallgathatjuk a zeneszámokat korlátok nélkül. Nem kell egyesével letölteni mindent, nem kell aggódni a telefon tárhelye miatt, nem kell hosszasan keresgélni és minden szám után külön-külön tranzakciót indítani. A Spotify sikere egy új csatateret nyitott a nagyvállalatok között és kellett egy eszköz, amivel előnyt szerezhet egy-egy szereplő.
A streaming egyik nagy pozitívuma volt, hogy az illegális zeneletöltést is csökkentette. Ahelyett, hogy törvényellenes módon töltenénk le idegen fájlokat, a havidíjért egy jó minőségű és teljes zenekészletet használhatunk, ahol minden egy helyen van és könnyedén kereshető.
Spotify vs. Apple
A Spotify és az Apple harca egyszerűen elképesztő. A Spotify ki van szolgáltatva az Apple-nek hiszen az almás gépeken (is) fut a Spotify. Az egyik nagy vitájuk során az volt a vád az Apple ellen, hogy direkt nem engedélyezte a konkurens app legújabb frissítését az Iphone-on. Egy másik, kicsit bonyolultabb esetben az volt a vita tárgya, hogy mivel az Apple Store-ban minden résztvevőnek 30%-os részesedést kell átadnia a nagyvállalatnak, ezért a Spotify képtelen tartani a versenyt az Apple Music-al szemben, ami mivel az Apple tulajdona, a 30%-os részt vagy nem fizeti, vagy ha igen, akkor is csak visszateszi a saját tárcájába a pénzt.
Tidal és a Sprint
Idén januárban a Tidal-ban nagy részesedést vásárolt a Sprint nevű amerikai telekommunikációs vállalat. A terv szerint a Sprint ügyfelei hozzáférést kapnak a Tidal-hoz, ezzel összekötve a két szolgálgatást. A Sprint tervében van az is, hogy kizárólag saját ügyfeleinek exkluzív tartalmakat nyújtson.