Magyar siker Cannesban - Socfest

Magyar siker Cannesban

Olvasási idő: 2 perc

Két arany delfint is elnyert a Greenroom a vállalati filmeknek rendezett nemzetközi versenyen. A Cannes Corporate TV&Media Awardson aranyat még nem nyert magyar alkotás.

Az idei Cannes Corporate Media & TV Awards nyertesei Cannesban, a Palm Beach-en vehették át díjaikat. A világ egyik legnagyobb nemzetközi vállalati filmes fesztiváljáról a magyar nyertes a Greenroom Reklámügynökség két arany trófeával térhetett haza.

A nemzetközi versenyre 772-en jelentkeztek, 40 országból (köztük Ausztrália, Brazília, Egyesült Arab Emírségek, Hollandia, Hong Kong, Japán, Katar, Németország, Singapúr, Svérdország, Thaiföld, Kanada, USA és Oroszország). 152 filmet 36 kategóriában díjaztak Arany, Ezüst és a Fekete Delfin Trófeával. A nyertesek részletes listája megtalálható a fesztivál honlapján.

Magyar díjnyertes filmek

Magyarok még soha nem nyertek aranyat a Cannes Corporate Media & TV Awardson (tavaly az Opera imázsfilmje ezüst delfint nyert), de most egyből kettőt is hazavihettek.

A Greenroom a “MOL Group – UPPP Campaign Video 2014: Enter if you Dare!” filmjével nyert arany díjat az integrált kommunikáció kategóriában. A zsűri a díjátadón kiemelte, hogy ebben a kategóriában rendkívül erős volt a mezőny, ezért három ezüst díjat is kiosztottak az arany mellett. A nyertes film a 13 országban futó UPPP toborzó kampány részeként földtudományi és olajmérnöki képzésben résztvevő hallgatók figyelmét hívta fel, az egyetemisták részére indított virtuális olajfúró versenyre.  (rendező: Mankovits Marcell)

A Greenroom másik első helyezett filmje, a Magyarországon már négy díjat besöprő, NESTLÉ Purinának készített „HEROSZ Happy Hours Animal Shelter Digital Campaign”, a Szponzoráció, Non-profit, CSR kategóriában vihetett el Arany Delfint. A kisfilm az 1 %-os adókért küzdő videók kliséit parodizálva szerzett jelentős adományokat a PURINA által támogatott Herosz Állatotthonnak. (rendező: Sós Bálint)

A díjról

A Cannes Corporate Media & TV Awards évente díjazza a világ legkíválóbb vállalati filmjeit, online média és TV-s dokumentumfilmeket. A díjakat – vállalati filmes fesztiválként egyedülállóan – a világ egyik legfontosabb filmközpontjában – Cannesban, Franciaországban adják át. A Cannes Corporate Media & TV Awards-ot a Filmservice International alapította 2010-ben, székhelye Bécs. Azóta a fesztivál folyamatosan nő és így válik világszerte a vállalati filmek egyik fő fesztiváljává.