Hogyan tartsd meg az újévi fogadalmad

Olvasási idő: 2 perc

Az Újév talán az egyetlen nem vallásos ünnepnap, amihez valamilyen csodát kötünk. Ha a teljes átalakulás egy nap alatt nem jött össze tavaly, akkor próbálj meg inkább kisebb lépésekben haladni, és a fejlődésre koncentrálni. Tippek, hogy január végére ne ülj bűntudattal egy nagy Nutellás üveggel a kezedben.

A kevesebb néha több

Kezdésnek válassz egy szerény célt. Gondold végig, hogy milyen szokásod volt leginkább rossz hatással a boldogságodra és egészségedre, és koncentrálj annak az enyhítésére. Bár így nem fog olyan varázslatosnak tűnni az újévi újrakezdés, de gondolj arra, hogyha túl nagy fába vágod a fejszéd, akkor a bukás milyen hatással lesz rád. Ezzel szemben egy kicsi, de a legégetőbb problémát orvosoló változás erőt fog adni a folytatáshoz.

Lépésben haladás

Ha az a célod, hogy lefogyj év végére, akkor ne kezdj el naponta az edzőterembe járni, és ne borítsd fel a megszokott étkezést egy nap alatt. Januárban az esti étkezésre ügyelj és hétvégén néhány könnyű gyakorlattal szoktasd a tested a tornához. A cél nem az, hogy 2-án már modellalkatod legyen, hanem az, hogy év végére ne okozzon gondot az új életstílus betartása.

Tartsd számon az eredményeid

Legyen egy füzeted, amibe felírod a célod, és vezeted az eredményeid. A kézzel fogató bizonyíték jobban ösztönzi az embert, mint egy éjfélkor magadban elmormolt nyomtalan fogadalom. A füzetbe felírhatod, hogy mennyit spóroltál, fogytál vagy bármi is legyen a célod.

Legyen konkrét a célod

A “lefogyok” vagy “megtanulok egy új nyelvet” nagyon általános célkitűzés, nem ad pontos utasítást a hétköznapokra. Ha megfogadod, hogy minden nap foglalkozol 20 percet a nyelvtanulással, akkor pontosan tudni fogod, hogy haladtál, és végére beépül a hétköznapjaidba a nyelvtanulás.

Ne megvonás legyen

Lehetőleg a fogadalmad ne valaminek a nem csinálása legyen. Az ilyen ígéret passzív és valami jó megvonásaként fog érződni. Ha teljesen megvonod magadtól a cukros, szénsavas italokat, akkor az eskü nem fejlődésként, hanem teherként fog hatni rád. Helyette jobb megfogadni például, hogy hétköznap csak vizet iszol, és ha sikerül, akkor hétvégén iszol egy dobozos kólát. Ezzel aktívan tehetsz valamit, és az az egy doboz hétvégi kóla finomabb lesz, mint egy egész heti adag.