A MeetOFF egy havi rendszerességgel megrendezett meetup/villámkonferencia, amely mindig az informatika egy érdekes szegmenséből választ témákat. Igyekszik hidat verni a fejlesztők és felhasználók közé.
Ebben a hónapban a Mikroblogokat szemelték ki témának a szervezők, akik szerették volna bemutatni a teljes palettát. Ez nem igazán sikerült, jórészt csak a twitterről tudtunk meg egy kicsit többet. Ezen kívül láthattunk egy példát, hogyan lehet pár perc alatt a figyelem középpontjába kerülni, illetve pár hasznos tanáccsal szolgáltak az online személyiségünk biztonságával kapcsolatban. Nézzük kissé bővebben miről is volt szó pontosan!
Szabó Zita (@zitac77) a brandmonitor.hu egyik kutatásának eredményét ismertette. Megtudhattunk tőle sok érdekességet a magyar twitterezőkről. Csak a végkövetkeztetést emelném ki. A twitterező ha magyar, valószínűleg fővárosi férfi, vagy 14-18 éves lány. (Akit érdekelnek a konkrét számok, a prezentációjában megtalálja őket.) Egyébként Zita nagyon jó előadónak tűnt és a még száraznak nevezhető számokat is sikerült érdekesen tálalnia.
A következő meghívott Katona Zsuzsa (@kisvirag) volt, aki egy számára mindennapi dologgal került reflektorfénybe. Csak twittelt egy napjáról, pontosabban a kislánya születésének napjáról, a #szulunk hashtag használatával . Ennek az akciónak a történetét és visszajelzéseit hallgathattuk meg. A legérdekesebb, hogy a média hogyan kapta fel, és ez milyen hatással volt a követőkre. A hvg online hozta le először a sztorit, ami 30 új követőt hozott. Az RTL Klub és a TV2 konkurens, esti, életmód műsorai 10-10 új embert jelentettek. Hihetetlen, hogy a TV-k mennyivel később jutottak el egy aktualitásig. Kiderült, hogy az online történésekben jóval kevesebb hatásuk van, mint hinnénk.
A harmadik előadó, a MeetOFF csapat szerves része Szöllősi Gábor (@szoges) volt, aki egy saját próbálkozását mutatta be: hogyan lehet pár perc alatt tőled hangos “a zinternet”. Bemutatta, hogyan valósítható meg fejlesztőként egy aktuális esemény saját javunkra fordítása. A lemondottemar.hu Schmitt Pál doktorijának visszavonásakor keletkezett, és percről-percre követte a fejleményeket. A prezentációból megtudtuk, mi ihlette az oldalt, mennyire kellett versenyezni az idővel, hogyan alakult a látogatottság és miként született meg az InstantSchmitt. A legérdekesebb, hogy egy ilyen mikroblognak nem a twitter, nem a facebook, hanem az index.hu hozta a legnagyobb nyilvánosságot.
Utolsó előadóként Ipolyi Andreát üdvözölhettük, aki arra próbált rávilágítani, mennyire vagyunk tisztában azzal, hogy amit megosztunk, az kinek szól, és ahol megosztottuk, ott tényleg csak az látja, akinek valóban látnia kell. Érdekes példákon keresztül szemléltette, milyen veszélyei lehetnek egy ártatlannak tűnő, vicces képnek. Felhívta a figyelmet, hogy legyünk tisztában azzal, aki online jelen van, azt igenis figyelni fogják a munkaadók, tehát akár az állásunk is múlhat azon, mit és hogyan kommunikálunk magunkról. Az előadás olyan jó hatással volt a nézőkre, hogy szerintem utána mindenki átnézte az adatvédelmi beállításait.
A prezentációk előtt kiválóan lehetett ismerkedni a vendégekkel. A többség nyitott az új emberekre ezért (még, ha nem is dohányzol) érdemes kimenni egy cigire, mert ott a legkommunikatívabbak az emberek. A tervezett program után az előadókkal is lehetett beszélgetni kicsit.
Mindenkinek ajánlom a rendezvényt, és remélem, találkozunk a következőn, júniusban, amikor a sport, az egészség és az internet kapcsolata lesz a téma.
A képek a meetoff.eu oldalról származnak.