Az Y generáció áldozatai

Olvasásái idő: 3 perc

Az Y generáció gyilkol. Külföldi lapokban sorra jelennek meg írások arról, hogy a millenial-ok (~1980-1994-ben születettek) életvitele, fogyasztási szokásai és környezettudatos gondolkodása miatt mennyi vállalat küzd nehézségekkel. Kedves 52,64%-ban 18-34 éves olvasóim, ezek az áldozataink.

Szappan

Amerikában egyre kevesebb hagyományos szappant vesznek. Emlékeztek még kisiskolás korotokból a téglatest alakú szappanokra? Huszan beledörzsölték a kezüket előtted, és mire odaértél, az egész egy habzó, sáros tömb volt, aminek a repedéseiben ott állt a piszok.

Az Egyesült Államokban a fogyasztók 48%-a úgy gondolja, hogy a hagyományos szappan baktériumtanya, de ez a szám 60% a 18-24 évesek között – olvasható a Mintel piackutató vállalat oldalán található összegzésben.

Gyémánt

A gyémánt drága, a kitermelése nagy terhet ró a természetre, az iparágnak pedig rémes híre van – ezek miatt a gyémántok népszerűsége nem túl nagy a fiatalok körében. Egy ifjú pár alapból is később házasodik össze (ha egyáltalán összeházasodnak), de ha meg is teszik, inkább egy kalandos nászútra vagy király ceremóniára költik a pénzt. Ha mégis gyűrűvásárlásra kerül a sor, más ékkövet választanak vagy szintetikus gyémántot kérnek.

Az iparág válasza a “real is rare, real is a diamond” elnevezésű kampány. A kampányfilm címében van egy hashtag, ami, mint tudjuk, minden huszonévest azonnal és kérdés nélkül vásárlásra ösztönöz.

Ha szeretnél még többet olvasni arról, hogy a gyémántvásárlás milyen jó dolog, és a mesterségesen előállított verzió milyen rossz, ezen az oldalon találsz 5-5 meggyőző érvet. Tudtad, hogy a gyémántipar 1,5 millió bányásznak ad munkát Afrikában és Dél-Amerikában? Vagy, hogy a kb. 20 évvel ezelőtt játszódó Véres Gyémánt című film nem is igaz a mai helyzetre?

Öblítőszer

2007 és 2015 között 15%-kal csökkent az öblítőszerek forgalma az Egyesült Államokban. A 2014-ben 83,1 millió dollár bevételt elkönyvelő Procter & Gamble cég egyik vezetője, Shailesh Jejurikar szerint nem tudjuk, mire való a termék, mert nem mosunk magunkra.

Kőolaj

Nehezen talál fiatal munkaerőt az olajipar. Van, aki szerint ártalmas lenne, amit csinál, mások úgy látják, hogy az egész iparág el fog tűnni. A válasz egy kampány, ami megmutatja milyen sokat köszönhetünk az olajnak.

Ha szeretnél naprakész fiatal lenni arról, hogy milyen király olajmágnásnak lenni, kövesd a Power Past Impossible Facebook oldalt, ahol stock zenére készült animált infografikákon és tiszta arcbőrű, dubstepre bulizó huszonévesekről készült videókon keresztül mutatják, be milyen sokat ér az iparág.

Válás

A Maryland-i Egyetem adatai szerint 2008 és 2016 között 18%-kal csökkent a válások száma az Egyesült Államokban. Az újabb generációk nem sietik el a dolgot, ha házasodnak egyáltalán. A boldogító igennel várnak, ameddig megtalálták az igazit, és stabil körülmények között élnek.

Hazai adatok?

Fontos megjegyezni, hogy ezek mind az Egyesült Államokból származó adatok. Érdekesek, és sokat elárulnak arról, hogy a világ legerősebb gazdaságában mi a helyzet a kortársaink fogyasztási szokásaival kapcsolatban, de a hazai adatok különbözhetnek.