Dolce&Gabbana: a "csórók" - Socfest

Dolce&Gabbana: a “csórók”

Olvasási idő: 3 perc

A név, amely bejárta a világot. Ugyan pályafutásuk nem tekint vissza nagy múltra, mégis egy színfoltot hagytak/hagynak maguk után a divatban. Csillaguk töretlenül ível felfelé.

Volt egyszer egy Dominico Dolce, aki Polizzi Generosában, egy Palermo melletti szicíliai kis faluban látta meg a napvilágot 1958. szeptember 13-án.Már gyermekkorában a varrógépek mellett sertepertélt, mivel apja egy kisebb ruházati boltot vezetett. Dolce számára egyértelmű volt, hogy folytatja apja tevékenységét. Korán megtanult varrni, majd divattal foglalkozott, ezáltal tudta leginkább kifejezni önmagát. Ezután Milánóba költözött, és egy ismert divatszalonban helyezkedett el, ahol megismerkedett Stefano Gabbanával 1980-ban. Ez a modell alkatú férfi 1962. november 14-én Velencében született. Ellentétben a kis kopasszal, ő nem a divat irányába indult. Grafikusnak tanult az egyetemen, ám nem sokkal a diploma megszerzése után tudatosult benne, hogy nem ezzel akar foglalkozni.

Megismerkedésük után két évvel elhatározták, hogy közös vállalkozásba fognak. 1985-ben debütáltak a milánói divathéten első kollekciójukkal „Új tehetség” kategóriában. Ugyanekkor született meg a Dolce&Gabbana márkanév. Stílusuk kissé eklektikus. Domenico hozta magával a mediterráneum élénk színeit, Stefano a nagyváros könnyed eleganciáját, s mindeközben ruháik egyszerre rockosak,erotikusak és kifinomultak voltak. Ekkor még mindent maguk csináltak, egy kis lakásban kucorogtak. Milánói sznob körökben csak úgy nevezték őket: a „csórók”.

1988-ban kijött az első strandruha kollekciójuk, amit egy évvel később női fehérnemű bemutatójuk követett. A legizgalmasabb eseménye mégis az volt a ’89-es évnek,hogy megnyitották első butikjukat Japánban. Hamarosan előrukkoltak az első férfi kollekcióval, valamint megnyílt az első milánói boltjuk is.’92-ben piacra dobták első parfümüket, s emellett már a kiegészítőkre is hangsúlyt fektettek, mint például a sálak és nyakkendők. 93-ban legnagyobb rajongójuk, Madonna világkörüli turnéjára -a The Girlie Show-ra- készítettek 1500 kosztümöt, ami várakozáson felüli sikert hozott nekik, mind a kritikusok, mind a rajongók részéről. Így később, a Music albumnál már a háttérmunkálatokat is ők intézték.

94-ben alakult meg a lényegesen olcsóbb, városiasabb márkájuk a D&G, amely elsősorban a közép- és felső réteg fiataljait célozta meg. Egy évre rá publikálták a Dolce&Gabbana tíz éve című könyvüket (Ten years of Dolce and Gabbana), amelynek Isabella Rossellini írta az előszavát. Ugyan szerelmük kezdete nagyjából divatházuk megnyitásának időpontjára datálódik, csak 2000-ben jelentették be nyilvánosan kapcsolatukat. Megvásároltak egy 19. századi villát Milánó szívében, amely belülről tökéletesen tükrözte kettejük eklektikus stílusát (állatminták, vörös szófa, stb). 2001-től már a gyerekek is találhattak kedvükre való ruhadarabot, ugyanis megalakult a D&G junior szekciója. Két évre rá kiadták második könyvüket, amely a sztárok csillogó életét tükrözi, és ehhez híven a Hollywood címet kapta.

d&g starsesküvői ruhy by dolce&gabbana

 

2005-ben a pár elszakadt egymástól a magánéletben, de munkakapcsolatuk töretlen maradt, sőt még mindig egy házban laknak.2008 közepén már több mint 3500 embert foglalkoztattak,  továbbá 2009 áprilisában megjelentek az első smink kollekciójukkal. 2010-ben visszatértek Madonnához (vagy ő hozzájuk?) aki arcát adta egy napszemüveg-reklámhoz. Sajnos a  2011/12-es év az utolsó a D&G számára, mert a válság őket is utolérte, ami  vásárlók számának csökkenésében mutatkozott meg.. De a tervezők a rájuk oly jellemző optimizmussal és kreativitással folytatják a Dolce&Gabbana luxus termékeinek gyártását.

Sok sztár tartozik a rajongó táborukhoz: Angelina Jolie, Brad Pitt, Bruce Willis, Kylie Minogue, Demi Moore, Victoria Beckham, Beyoncé- csak hogy néhány személyt említsek. Érdekesség, hogy  a fiúk nevüket adták egy telefonnak és egy- természetesen!- luxus étteremnek. Emellett ők tervezték a 101 kiskutya című filmből Szörnyella de Frász bundáját is.