Immigropoly – a virtuális vándorlás - Socfest

Immigropoly – a virtuális vándorlás

Olvasási idő: 3 perc

Immáron második alkalommal játszhatunk el az Európába jutás gondolatával. Az Immigropoly egy karakter-kvízgame, amely során az emigránsok gondterhelt útját ismerhetjük meg. A webes játék egyik alkotóját kérdeztük a programról.

SF: Milyen céllal hoztátok létre az Immigropoly-t?

Vörös Zoltán: A szemléletformálás cégünk egyik alapköve. A projekt, és ezzel együtt az Immigropoly, legfőbb törekvése a jelenlegi helyzet megismertetése a közvéleménnyel, azon belül is kiemelt hangsúlyt fektetve a jövő generáció tájékozottságának és tudásának bővítésére.  A játék segítségével a fiatalok jártasságot szerezhetnek migrációs kérdésekben, így kialakulhat a társadalmi nyitottság és integráció, valamint a bevándorlás szükségszerűségének felismerése. Továbbá megfogalmazódhat egy egységes, mindenki számára kedvező koncepcióval rendelkező bevándorlási politika kialakítása és megalkotása. Egyértelműen az a cél, hogy legyünk be- és elfogadóak másokkal szemben, ismerjük meg a körülöttünk lévő világot, és ne legyünk idegenellenesek.

Abdul, marokkói műkereskedőSF: Miből fedeztétek az oldal létrehozásához szükséges költségeket?

Vörös Zoltán: A projekt az Európai Integrációs Alap (EIA) támogatásával jött létre, az anyagi forrást az „Immigropoly” nevű, győztes pályázatunk biztosította.

SF: Hány fős az alkotói gárda?

Vörös Zoltán: Az IDResearch Kft-n belül a játékon négyen dolgoztunk folyamatosan, de komoly munkája volt a rajzokat készítő Bubreg Balázsnak, és az oldal programozásáért felelős MarkCon Informatikai Kft-nek is. A munka több fázisból állt, először is ki kellett találni, miként lehet továbbvinni, alakítani az első verziót, hogy még több játékélményt csempésszünk a migrációs folyamatok ismertetésébe. Ezt követően pedig meg kellett tervezni magukat a karaktereket, az útvonalakat, s végül meg kellett írni a sztorikat és a szakmai-migrációs szövegeket.

SF: Ki találta ki a karaktereket és az útvonal történetét? Ezeknek van valós alapja is, vagy csupán fikció?

Vörös Zoltán: A karaktereket mi találtuk ki, és mondhatjuk, hogy az útvonal a valóság és a fikció keveredése. Egyrészt természetesen minden karakter fiktív, noha rengeteg Magyarországon élő bevándorlót ismerünk, és interjúvoltunk meg az utóbbi évek során, mind a 12 személy kitalált szereplő. Ugyanakkor az összes sztori valóságon alapul,  még ha a tényleges bevándorlás nem is zajlik ilyen gyorsan, és sokkal több bonyodalommal, adminisztratív akadállyal találkoznak a migránsok. Az egyes karakterek állomásai is a valósághűek, az adott ország migrációs-útvonalain fekszenek. A fülöp-szigeteki karakter, Nicanor például azért utazik Hongkongba, Szingapúrba, Szaúd-Arábiába és Olaszországba, mert ezek azok a célországok, amelyek a fülöp-szigeteki migránsokat fogadják.

Li, kínai szakácsSF: Mekkora volt a sikere az első szériának? Mit vártok az újabbtól? Miért hoztátok létre a több történetet és országot bemutató változatot?

Vörös Zoltán: Az első játékról nagyon sok jó visszajelzés érkezett, általában pozitívak voltak a hozzánk eljutó vélemények. A második játék során bővíteni akartuk a migrációs útvonalakat, hogy ne csak az afrikai migránsokat, hanem egyéb régiók bevándorlóit is megismertessük a játékosokkal, teljesebbé tegyük a bevándorlás bemutatását.

SF: Kikből áll a célközönségetek, és kik regisztráltak az oldalra?

Vörös Zoltán: Az eddigi tapasztalatok alapján főleg a felsőoktatásban résztvevő fiatalok regisztráltak és játszottak, de a célközönségünk nem korlátozódik rájuk, lényegében minden magyar állampolgárnak ajánljuk, akik nyitottak a világban játszódó folyamatokra – ez azért is fontos, mert a migrációs folyamatok hazánkat és az Európai Uniót is érintik, nem lehet figyelmen kívül hagyni azokat.

Szerkesztőségünk is kipróbálta a játékot és rendkívül érdekes, információkban gazdag, élvezhető programnak találtuk. Ha neked is felkeltette az érdeklődésedet, elérheted a http://immigropoly.ittvagyunk.eu/ oldalon. Mindenkinek jó kalandot kívánunk!