Hello, jó idő! - Socfest

Hello, jó idő!

Olvasási idő: 5 perc

Valljuk be őszintén, az év első negyede nem volt túl barátságos időjárás szempontjából. Persze annak is megvan a varázsa, hogy térdig gázolsz a sárban, vagy épp a szakadó hóesésben küzdöd fel magad a hegyre, de azért jobban esik a felhős-napsütéses időben túrázni. Úgy fest, most már megmutatkozik a tavasz, így talán többször fogok írni én is.

Szembesültem a ténnyel, hogy eddig kemény egy cikket írtam a túrákról, ami nem túl jó hír. Jobban belegondolva sok szépet és jót nem is tudtam volna, de egy pár szavas summázót azért megejtek. Lássuk csak időrendi sorrendben, hol is jártunk az elmúlt hetekben.

BUÉK 20 (01.02.)

Az MVTE Érem első túrája, az előző évi érmeket itt lehet átvenni. Kellemes vonalvezetésű kilátós gyalogtúra a Budai-hegységben: Hűvösvölgy – Határnyereg – Hármashatár-hegy – Árpád-kilátó – Apáthy-szikla – Szépjuhászné – Nagy-Hárs-hegy – Kis-Hárs-hegy – Nagy-rét – Hűvösvölgy.

Nagy-Hárs-hegy

Téli Teljesítménytúra (01.16.)

Nevezhetnénk monori barangolásnak is, félig-meddig tájékozódási túra, ugyanis ellenőrző pontok nincsenek – “Túránk hagyományosan a jellem próbája”. Van cserébe egy tök jó útvonal leírás, tanösvény teszt, jó idő esetén szép kilátás, jelen esetben némi sár. A célban forró tea és fánk.

Monor

Kuruc emléktúra (01.24.)

Romhány! Történelmi emléktúra, az 1710-es Rákóczi-szabadságharc utolsó nagy csatája volt. Kicsit több, mint 25 km, jó szint elosztás, mocskosul hideg volt, hó, jég, igazi téli túra. A túra végén megnézhettük a Rákóczi-törökmogyorófát. Írásos feljegyzések szerint a rodostói száműzetésben lévő II. Rákóczi Ferencet meglátogatta egy volt katonája, akinek a fejedelem egy törökmogyorófa-cserjét adott ajándékba, hogy ültesse el Romhányban a csata emlékére. Történetek szerint a fát a katona nem a csata helyszínén ültette el, hanem egy távolabb eső dombon.

Törökmogyorófa

Téli Mátra M (01.30.)

Nos ezen a túrán aztán volt minden. Sár, jég, áradó patak, hó, csúszás-mászás. Szerencsére mi épségben megúsztuk a túrát, sajnos láttunk balesetet menet közben. Egyébként egy nagyon szép túra, viszont ilyen terepviszonnyal kivételes odafigyelést kíván a teljesítése.

Lajosháza

Téli Tihany (02.06.)

Az idei első napsütéses jó időnek ígérkezett, gondolom ezért is volt az, hogy vállalhatatlan mennyiségű túrázó érkezett a rendezvényre. Sajnos ebből kifolyólag a nevezés kicsit lassan ment, útközben sokszor kerülgetni kellet egymást, ha a saját menettempójában szeretett volna haladni az ember, a célba érésnél pedig kerek 1 órát álltunk sorba. Én nem haragszom a szervezőkre, gondolom nem voltak ilyen mennyiségű emberre felkészülve. A 20 km-es útvonal körbejárja a Tihanyi-félszigetet, nekem nagyon tetszett az embertömegtől eltekintve.

Kis-erdő-tető

Fekete István emléktúra (02.20.)

A Tojás 20 túra alteregója (majdnem ugyanazon az útvonalon halad). Normafáról indulunk, el a Tündér-szikla alatt, át a Fekete István emlékházhoz, fel Árpád-kilátóba, le Virágos-nyeregbe és Solymáron ér véget.

Guckler-körút

Dunán innen – Dunán túl (02.27.)

Rockmaraton! Ja nem, csak teljesítménytúra. Dunaújváros környékén egy 30 km-es séta. Ilyen hóvirágmezőket még életünkbe nem látunk, mint amilyenek a Szentmihályi erdőben mosolyogtak ránk. Az időjárás is kifejezetten kellemes volt, napsütéses, 10-12 fok átlagban.

Szentmihályi erdő

Kőről-kőre a Börzsönyben (03.06.)

Ahol a mocsár az úr. A sár túrája. A lápi trollok otthona. Menet közben számtalan névvel illettük ezt a teljesítménytúrát. A reggel leszakadt tetemes mennyiségű eső után az alapból nem túl száraz talaj gondolhatjátok, milyen volt. Bokáig süppedő sár, a tetején vízátfolyással, néhol jég, igazi extrém túrát kaptunk a bucinkba. Kicsit későn indultunk Perőcsényről, felmásztunk a Jancsi-hegyre, tovább Holló-kőig, át Bányapusztára, tovább Fagyos-kút (itt található a Vasedény kulcsosház, amely egyben menedékház is) és fel Nagy-Hideg-hegyre. Itt jött a kis kitérő: fel a Csóványosra, vissza Nagy-Hideg-hegyre. Némi szintben és lefele való gyaloglás után még egy kis mászás Salgóvárra, a Büzdmöd-rétnél már erősen esteledett, az utolsó kb. fél órát teljes sötétségben egy elemlámpa segítségével tettük meg a célig. Nagyon sokáig fogjuk emlegetni ezt a túrát, embert próbáló volt (35,6 km – 1760m).

Nagy-Hideg-hegy

Pilis-vörös-vár 40 (03.13.)

MVTE Érem második felvonás. Az előző heti börzsönyi móka után nem is tűnt olyan kíméletlennek már a Pilis-tetőre való felcsavarodás, már csak azért is, mert egy gyönyörű, kora tavaszi időt kaptunk ajándékba.

Pilis-tető

A Gyermekvasút nyomában (03.15.)

Szokásos március 15-ei program, meglepetés idővel. Szakadó hóesés, vagy havas eső, attól függ, milyen magasságban gyalogoltunk. Mentségére szóljon az időjárásnak – habár arra mi pont nem mentünk, csak az ismétlő túrára -, hogy most legalább nem volt hóvihar, mint pár évvel ezelőtt.

Csillebérc

Tojás 20 (03.28.)

Megérkeztünk a jelenbe. A hosszú hétvégére nem egy túra tervünk volt, de sajnos az egészségügyi állapotunk miatt nem tudtuk kivitelezni. Megfázás, láz, takony, köhögés, minden szép, kellemes és jó, de a tojásra összevakartuk magunkat, ugyanis az MVTE Érem harmadik túrája, tehát ha kihagyjuk, bukjuk az idei teljesítést. Nagyon szép tavaszi idő, napsütés, nyíló virágok, rügyező, vagy már virágba borult fák, ébredező természet, tavasz! Magunkhoz képest egész jó időt mentünk, nem fulladtunk meg, nem dőltünk be egy árokba se, de azért megkapta a záptojás alcímet (utalva a betegségre).

Guckler-körút

Következő állomásunk a Strázsa Honvéd teljesítménytúra, a Dunaújváros melletti Szabadszállásról indul, a Cartographia Kupa része és minden fontosabb infót megtaláltok ezen a honlapon.