A híres Abbey Road fekete-fehér gyalogátkelőhelyét a Keleti pályaudvarra lecserélő Beatles-kép mindenképpen alternatívnak számít. Éppúgy, mint a szuperhős, Batman fővárosi szobra, vagy egy Zeppelin léghajó, amely a Lánchíd felé közelít. Kovács Péter, művésznevén „KoPé” kiállítása, Alternative Budapest címmel ezúttal a Corvin Moziban látható 2014. szeptember 2-től.
Bevezetőmből a művészetek területén kevésbé vájt fülű olvasók is rájönnek, hogy a fiatal grafikus, KoPé munkái a modern művészethez tartoznak. Viszont kétségkívül megosztóak az ilyen alkotások, elvégre a művésznek nem kell komoly képzőművészeti műalkotást létrehoznia, „csupán” egy képszerkesztő segítségével, profizmusának köszönhetően secperc alatt olyan atmoszférát teremtenie Budapest és Magyarország nagyvárosai „mögé”, amely minden képzeletet felülmúl. Éppen ez a képzelet játszik központi szerepet ebben a kreatív, popkultúrából ismert alakokra, jelenségekre, motívumokra reflektáló művek sokaságának esetében. A Corvin Mozi falain belül kiállított munkák elsősorban filmekre utalnak vissza, számomra közülük a legeredetibbek egyike az, amelyen a Jurassic Park kolosszális T.rex dinoszaurusza éppen a stílszerűen Budapest Park feliratot viselő Szabadság-hídon randalírozik az autósforgalom közepette.
A Corvin Moziban megtekinthető kiállításra nehéz lenne azt mondani, hogy értékes, inkább érdekes. Legnagyobb hiányossága éppen az, hogy a korábbi tárlatok tükrében túlságosan kevés alkotás került bemutatásra ezúttal. Az igazán eredeti, minden határon túlnyúló művek hiányoznak. Hogy mire gondolok? Talán elég a helyzet megértéséhez, ha a négyes-hatost megtámadó óriási szörnyet, vagy a Nyugati pályaudvar fölött észlelt ufót említem.