Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Tribe_Widget_Builder_Display has a deprecated constructor in /var/www/socfest.hu/wp-content/plugins/widget-builder/classes/custom-widget-display.php on line 19

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /var/www/socfest.hu/wp-content/themes/socfest2013/inc/rss.php on line 23
Zöld Sziget – konkrét lépések a környezetért a Fesztivál keretében - Socfest Zöld Sziget – konkrét lépések a környezetért a Fesztivál keretében - Socfest

Zöld Sziget – konkrét lépések a környezetért a Fesztivál keretében

Olvasási idő: 3 perc

A Sziget Fesztivál nagy éves sajtótájékoztatóján Kádár Tamás cégvezető és főszervező hangsúlyosan beszélt arról, hogy milyen kézzel fogható dolgokat tesznek annak érdekében, hogy óvják a környezetüket.

Kádár Tamás
Fotó: Csizmadia Attila

A fenntartható fesztiválozásért: Green Sziget Center program

Már tavaly több olyan zöld projekt volt, ami egy fesztivál életében forradalminak mondható. Fontos lépésként bevezették a „re-poharakat”, mely gesztussal körülbelül másfél millió eldobható műanyag pohártól mentették meg a fesztivált. Ez a megoldás 2019-ben is folytatódik, sőt, a Sziget partnere a fesztivál közelében egy mosóüzemet is telepít. Ez ugyan komoly logisztikai szervezést igényel, de azt remélik a szervezők, hogy a korábbi műanyagközpontú fogyasztás visszaszorul.

A műanyag ellen már tavaly komoly háborút indítottak, ami érintette a szívószálakat is. A „Don’t Suck” elnevezésű kampánynak, az volt a lényege, hogy a látogatók ne kérjenek szívószálat az italokhoz. Nem helyeztek ki a pultra szívószálakat, ami által 600.000-rel kevesebb fogyott belőlük, mint 2017-ben. Idén azzal viszik tovább ezt az akciót, hogy ha valaki mégis kér szívószálat, akkor papírból készültet fog kapni.

Ha lesz is műanyag a fesztiválon, akkor az kizárólag PLA-s, lebomló anyagból lesz. A lebomló műanyag használathoz kapcsolódik még egy idei újdonság: komposztáló üzem lesz elhelyezve a fesztivál területén – szintén részben edukációs célzattal -, ahol ezeket a műanyag tárgyakat a helyszínen feldolgozzák, és az abból készült komposztot a FŐKERT-tel karöltve a Hajógyári sziget rekultivációjára fogják felhasználni. Tovább viszik a tavaly bevezetett ECO Camping vonalat is, ami kapcsán az E.ON-nak köszönhetően napelemekkel termelik az energiát.

Forrás: Sziget Fesztivál hivatalos FB oldala

Kevesebb és tisztább víz

A szervezők ebben az évben jobban ki fogják hangsúlyozni az ivóvíz pontokat, illetve lesz egy projekt, amivel a víztakarékosságra fogják felhívni a fesztiválozók figyelmét. Ez egyszerű és játékos megoldás lesz: a közösségi zuhanyzókban zene fog szólni, és kis táblákkal figyelmeztetik a látogatókat arra, hogy egy zeneszám alatt fürödjön meg, mert akkor azzal óvják a környezetüket. Ha két szám alatt sikerült a tisztálkodás, akkor nem vitte túlzásba a törekvést, ha három szám alatt történt meg, akkor ártott a környezetének. A Duna vizét is óvni szeretnék a Sziget szervezői, ezért lesznek olyan önkéntesek, akik felszedik a szemetet a parton, és a látogatók figyelmét fel fogják hívni arra, hogy tartsák tisztán a folyót.

Zöld Bolygóért

A szervezők arra törekednek, hogy a Sziget Fesztivál még inkább kerékpárbarát legyen. A bringásoknak ingyenes tárolási lehetőséget fognak biztosítani, lesz gyorsszerviz és kerékpárkölcsönző. Azt javasolják mindenkinek, hogy ne autóval közelítsék meg a fesztivált a látogatók, inkább érkezzenek tömegközlekedéssel vagy biciklivel.

Fotó: Bajomi Bálint

Bevezettek a merchandisingba egy „szigetikus” ruházatot SzigEthical néven, ami azt jelenti, hogy kapható lesz organikus póló, vászontáska és BPA-mentes kulacs. Cigarettacsikk-tartókat is ki fognak osztani, amiket le lehet adni. A vendéglátósokat is igyekeznek rávenni arra, hogy minél kevesebb áramot fogyasszanak. Mindegyik egység önálló mérőórával fog rendelkezni, illetve tréningezni fogják őket abban a témában, hogy hogyan tudják csökkenteni az áramfogyasztásukat.

Love Revolution

A Sziget Fesztivál Love Revolution kampányának egyik eleme a Zöld Bolygóért indított promóció. Ennek keretében a nagyszínpadon is teret kapnak zöld témájú programok, amivel még nagyobb hangsúlyt szeretnénk helyezni arra, hogy fesztivál környezetben felhívják a látogatók figyelmét a problémákra és párbeszéd alakuljon ki azokról.