Megcsalás minden formában – Mesterhármas kritika

Olvasási idő: 2 perc

A Mesterhármas egy szerelmi háromszög keserédes komédiája. A szereplők fondorlatos módszerekkel igyekeznek kelepcébe csalni egymást, hogy kicsikarják a hazugságok mélyén megbúvó igazságot, nézőként pedig azon kapjuk magunkat, hogy hol együtt érzünk fájdalmukkal, hol pedig kacagunk a szerencsétlenségükön.

Átlagos hétköznap, csók, kávé, újság, majd robban a bomba: játszunk nyílt lapokkal. Valljuk be, hogy mikor, mennyiszer, mennyire, mennyi ideig szegtük meg a házastársi esküt. A házaspár Jeanne és Maxime heves vitába kezd arról, hogy kinek a bűne nagyobb. Napokra, tettekre elszámolva egymást vitáznak például arról, hogy a mennyiség vagy a minőség számít az eskü megszegésekor, azaz sok kicsi alkalom vagy egy komoly viszony súlyosabb. A vitába belekeveredik barátjuk is és hazugságok újabb sora dől le.

A Mesterhármas című darab egy házaspár hazugságait mutatja be.

Mi nézők azt az örömöt kapjuk, hogy megleshetünk egy nem aprócska vitát, de mellette viselnünk kell, hogy vakon rángatnak minket is a hazugságok szövevényes szálai. A darab folyamatosan fordulatokat vág hozzánk, ide-oda rángatva a két vitázó fél között, miközben lassan közeledünk az igazsághoz. Az előadás hatásán nagyon sokat dobott a színészek beszédstílusa, ez egy erős pontja volt a játéknak. Amikor valaki dühös, igenis üvöltsön és beszéljen gyorsabban vagy, ha éppen rájött valamire és támadásba lendül ravasz módon, akkor beszéljen lágyabban, gyanakvóan. A színészek a hangjukkal remekül előadják, hogyan változnak a viszonyok és a hangulat sorról-sorra.

A Mesterhármas meg van fűszerezve egy kis humorral is, ami még rázósabbá teszi az élményt, mert néha felnevetünk, oldódik a feszültség, aztán megint folytatódnak a nehéz pillanatok, amikor csak azt várjuk, mikor mondják ki a végső szót vagy ugranak végre egymás nyakára.

Egyetlen dolog bökte a csőröm a darabbal kapcsolatban, ám az a befejezéshez is kapcsolódik, úgyhogy SPOILER VESZÉLY! Görgesd át ezt a bekezdést, ha nem akarod hallani.
Mint kiderül lényeges dolgokat nem vallottak be egymásnak a házastársak a darab elején, ami érthető, mert tényleg súlyos dolgokról van szó. Az egyik a sztori nagy fordulata is egyben, emiatt úgy éreztem, hogy a befejezés bár tényleg sokkoló volt, de olyan hatást keltett bennem, mint amikor egy olcsó amatőr krimiben egyértelműen kijelentik, hogy nem az inas tette, aztán a végén bejelentik, hogy hazudtunk, igazából az inas tette. Szóval, az elején azt mondják hamis egy állítás a csavar pedig az, hogy igazából igaz. Emberileg érthető a tagadás valóban, de a felépítés szempontjából szerintem jobb lett volna, ha nem kapunk pontos választ eleinte és inkább elszórnak néhány nyomot.

A Mesterhármas a megcsalás számos formájával drukkol elő.

Összességében a Mesterhármas egy nagyon izgalmas színdarab. 90 perc volt, de úgy éreztem, hogy csak 15 percet ültem. A bevezetés gyors, a történet könnyen követhető (egy helyszínen, három szereplővel) és tele van fordulatokkal szóval, szerintem minden ember számára, műfaji érdeklődéstől függetlenül, élvezhető.

További információk és jegyvásárlás a Rózsavölgyi Szalon honlapján.

Írta: Eric Assous
Szereplők: Bozó Andrea, László Zsolt, Kocsis Gergely
Díszlettervező: Enyvvári Péter
Jelmeztervező: Füzér Anni
Dramaturg: Oláh Krisztina
Fordító: Oláh Krisztina
Rendező: Csizmadia Tibor

Bemutató: 2017. február 9.