A hazai koncertéletben már egyre többet találkozunk a nevükkel (ráadásul most jutottak be a Talentométer pop/rock elődöntőjébe), az első rendes klipjük bemutatására viszont csak most kerül sor. A fuzz-rock/stoner-pop világában utazó Baron Mantis ugyan a legrövidebb számát, a Patience-t választotta a videó alanyául, de a képsorok még így is végigvisznek minket egy kapcsolat stresszpontjain, hogy a végére minden begyulladjon.
A Davey (ének, gitár) és Victor Mantis (dob, ének) alkotta zenekar szó szerint robbant az új videoklipjével, amelyet a Patience című számhoz forgattak Mohammed Nur és Böszörményi Péter segítségével. A mindössze egy nap alatt felvett kisfilmben egy megromlott kapcsolat végét éljük meg, ahol egyszerre van jelen a fájdalom, a rombolás, az irónia, a sértettség és a harag, ez a rengeteg érzés pedig egy igazán tüzes katarzisban csúcsosodik ki.
A videoklip sztoriját és a megvalósítással kapcsolatos ötleteket a banda tagjai közösen formálták a rendezőkkel, a végén pedig egy rövid szinopszisból kreáltak mozgóképeket: „Emeljünk ki néhány tárgyiasított szimbólumot egy haldokló kapcsolatból, dobjuk be őket a stúdióba, és rohanjunk végig a kamerával, miközben a zenekar szétzúz és felgyújt mindent!” A minimális vágásokkal elkészített kisfilm kulcsa a töretlen dinamizmus, amely tökéletes harmóniában egyesül a Patience intenzív, hömpölygő lüktetésével. Egyszerű szimbólumok a hétköznapokban megszokott térből kiszakítva, cinikus fricska eszközévé téve vagy a srácok dühével megfűszerezve. Mindezt pirotechnikai elemekkel kellemes megtűzdelt, fokozatosan felépített történetvezetéssel, amely lángokban tobzódva ér véget. A Baron Mantis tagjai az előkészületektől kezdve a teljes munkafolyamatban aktív résztvevők voltak, a végeredménnyel pedig nagyon elégedettek.
Azért választottuk ezt a számot, mert ez a legrövidebb dalunk, és úgy gondoltuk, hogy egy ilyen rövid számnál nincs ideje a nézőnek megunni – csak végigrobog, és már vége is, esetleg újranézi, hogy mi is volt ez…? A lényeg az volt, hogy izgalmas, szép és a dalra reflektáló alkotás legyen, és úgy érezzük, ez megvalósult – mondja Davey Mantis.
A klip rendezője is őáltala került képbe, hiszen barátja és egyben a Baron Mantis logótervezője, Cuba Gergő kereste meg Mohammed Nur-t a videó ötletével.
Szólt, hogy a srácok szeretnének klipet forgatni, hallgassam meg a zenéjüket, és beszéljünk, ha szeretnék részt venni a projektben. A zene ütős volt, a zenekari felállás vagány, és külön tetszett, hogy egy másfél perces számot szeretnének megfilmesíteni. Az elejétől kezdve Böszörményi Péterrel szerettem volna dolgozni a megvalósításon, megmutattam neki a számot, és ugyanazt gondolta, mint én, úgyhogy akkor eldőlt, hogy belevágunk” – árulja el Nur.
A korábban art directorként, most szabadúszó dizájnerként dolgozó rendező főleg kommunikáció- és arculattervező munkássága miatt ismert. Az ő nevéhez fűződik többek között Nyáry Krisztián könyveinek és különböző fesztiválok, például az idei és jövő évi WOMEX arculatának tervezése is. Böszörményi Péter közreműködött a Balaton Method elkészítésében, emellett számos videoklip, reklámfilm és kisjátékfilm sikerében is szerepet játszott. Filmes munkáiban fókuszpullerként, operatőrként vesz részt. A Patience esetében pedig a rendezés mellett az operatőri feladatokat is vállalta.
A Baron Mantis a forgatás előtt elhunyt Kálmán Bence emlékének ajánlja a videoklipet, aki a Zetta Flo nevű zenekar frontembere és hangmérnöke volt, korai távozása pedig nagyon megrendítette a bandát. A duó a Patience-szel hangol a december 11-én érkező debütáló albumára, a Vis á Vis-re, amelyet aznap a Kuplungban is hallhatnak az érdeklődők a lemezbemutató koncerten. A Baron Mantisre ezelőtt vár még egy kihívás: a szakmai zsűri döntése alapján bekerültek a legjobb 10 zenekar közé a Talentométer pop/rock elődöntőjében, így december 6-án felléphetnek az A38 Hajón.