Sosem állt távol tőlem az autós-motoros téma, kiállításokon már többször voltam, de az AMTS valahogy mindig elkerülte a figyelmemet. Igazából nem is értem, hogy miért. Elég nagyszabású rendezvény, és több embernél már-már szokássá vált a látogatása, hiszen jövőre ünnepli 10. születésnapját.
Idén kijutottunk az AMTS-re, irány a Hungexpo március 21. és 23. közt. Pénteken viszonylag korán érkeztünk, de legalább nem volt dulakodás a bejáratnál. A belépőjegy átvétele után első utunk az „A” pavilonba vezetett, ahol a Carstyling.hu Tuning Show, az autóimportőrök és tuning cégek foglaltak helyüket. Páran még csinosítgatták, törölgették négykerekű csodáikat, hiszem egy kiállításon sose lehet elég tiszta a verda. Alaposan körbejártuk a kiállított gépeket, megcsodáltuk a hostess lányokat, majd egy kávé elfogyasztása után átballagtunk a „D” pavilonba. Szemrevételeztük közelebbről az új E30-as BMW-t, a Pikes Peak győztes Peugeot 208-ast, bepillantást nyertünk a régmúlt idők autóiba és a jövő terveibe. Keresztbe átvágtunk az „F” pavilonhoz, ahol egyedileg készített autók és motorok, a háttérben tűberregés és rock and roll fogadott. Mondanom sem kell, hogy ez a kedvenc pavilonommá avanzsált az első perctől fogva. Kilépve az ajtón hallatszott már a kerékcsikorgás, ami minden bizonnyal a Gymkhana Arénából jött. Lássuk csak, mi történt ott! A versenyzők ismerkedtek a trükkös pályával, amelynek közepén a tavalyi Tököli Drift – Végső Összecsapás-on bemutatott JCB munkagép foglalt helyet. Égetett gumiszag, füst és benzingőz – ismerős dallamok és autók – itt kicsit leragadtunk. Pár kör után tovább álltunk azért a „G” pavilonba, ahol a Budapest Motor Fesztivál foglalt helyet. A nagy teljesítményű motoroktól kezdve a cross-okon át egészen a rendőrségi kétkerekűkig széles kínálatban lehetett megnézni a járgányokat, továbbá töménytelen mennyiségű motoros felszerelés és öltözék volt itt. Egy szóval minden, ami a motorozáshoz szükséges. Még egy kis mustra az EMAT-nál (ha már át lehetett menni a két pavilon között), majd vissza a Gymkhana-ra. Sikerült úgy időzíteni, hogy a bemelegítés utáni Lowrider Show-t elcsíptük. A két szép hostess mellett sem bújhatott el a kifejezetten erre az eseményre épített Volkswagen, ami épp úgy tudja riszálni magát, mint ahogy a lányok (vagy még jobban is). Megnéztünk pár kört, majd hazafelé vettük az irányt, de maradt még látnivaló bőven, hiszen “másnap is van nap”.
Szombaton nem siettük el az érkezést, így hosszasan kígyózó sor volt a bejáratnál. Ahogy átléptük a kaput, hirtelen fordulatot vettünk jobbra a Freestyle Motocross pályához. Nem szoktam sportközvetítéseket nézni, de ha kapcsolgatás közben motocross-t találok, pár percig biztos meredten bámulom a televíziót. Élőben először láttam, hogyan „repülnek” a motorosok – bámulatos, ahogy légi könnyedséggel csinálják a trükköket a levegőben. A műsor után jött a kérdés: mit nem láttunk még? Célba vettük a „B” pavilont, de előbb betértünk a 819 Company-hoz. Ami nagyon elkapta a figyelmemet, az egy matt, barna Porsce volt. Feltűnően sok matt fényezést és fóliázást láttam a kiállításon, ám igazából ezen meg is lepődtem. A „B” pavilonban a hangnyomás-mérő versenytől rezonált a mellkasunk, de rátaláltunk a FritzenFest-re és a rat rod-okra. Rozsdás kaszni, kidekorálva matricákkal, alufelni kormány, a Suzuki, aminek az oldalán egy kitömött sas van…leírhatatlan. Látni kell! A sok bámészkodás után átrongyoltunk a Budapest Tattoo Expo-ra, ahol a big kategória versenyzői léptek színpadra. Habár sejtettük az emberek mennyiségéből, hogy az „A” pavilonban lépni sem lehet majd, azért mi megpróbáltuk. Megnéztük a Miss AMTS szépségverseny jelöltjeit bikiniben, valamint Kerényi Ádám drift bajnokot hűséges autójával. A Gymkhana kijáratánál testközelből is megvizsgáltuk az autókat, majd visszasiettünk az „F” pavilonba a pin-up szépségversenyre. A nap zárásaként még egy kis gumifüst és kerékcsikorgás, majd búcsút intettünk a rendezvénynek.
Alaposan kifáradtunk, mivel szinte folyamatosan ingáztunk a pavilonok között, és a két nap alatt rengeteg élménnyel gazdagodtunk. Mindenképp megérte elmenni, reméljük jövőre is találkozunk a jubileumi Autó- Motor és Tuning Show-n!
Galériáink a rendezvényről:
http://socfest.hu/egyeb/kiallitas/amts-2014-pavilon
http://socfest.hu/egyeb/kiallitas/amts-2014-d-pavilon
http://socfest.hu/egyeb/kiallitas/amts-2014-b-es-16-os-pavilon
http://socfest.hu/egyeb/kiallitas/amts-2014-f-pavilon
http://socfest.hu/egyeb/kiallitas/amts-2014-g-pavilon
http://socfest.hu/sport/motor-sport/amts-2014-freesyle-motocross
http://socfest.hu/sport/auto-sport/amts-2014-gymkhana-ob