A Buharov testvérek, azaz Igor és Ivan a magyar független film fontos alakjai: a rendezőpáros tucatnyi alapvető, jellegzetes, minimálköltségvetésű, de annál hatásosabb filmet készített a kultikussá vált A másik ember iránti féltés diadalától a legutóbbi, Az itt élő lelkek nagy részéig.
A “Buharovok” most új nagyjátékfilmre készülnek, szokás szerint a lehető legfüggetlenebb módon, közösségi finanszírozással és példás produceri összefogással. Éppen ezért július 12-én támogató koncertet tartanak az A38 Hajón, baráti zenekarok, a Gentry Sultan és a Bujdosó János Trió közreműködésével.
Az örök szándékmező hangolás nyomvonalán mindenkit a tiszta elhatározás felindítására buzdítanak a soron következő nagyjátékfilmjükkel, amely többek között foglalkozik a szív intuíciójával, a növényi bioinformáció által alternatív kommunikációs csatornák kidolgozásával, és a szabadság előtt álló végső akadály legyőzésével, akár a jó vélemény anachista páholy segítségével is.
A Gentry Sultan kvartett zenéje tartalmilag és hangzásában is fúziót képez korábbi énjük speciálisan romantikus, mással nem összetéveszthető formavilága, a free-jazz hagyományok tradíciói, az orientalizmus és a kortárs zene elementáris, arcát folyamatosan változtató jelene között. Szélesre tárja kapuit az ambient, a punk, a népek zenéje, a sramli, és a noise előtt is és továbbra is belső törvényszerűségeinek engedelmeskedve zenél az örökkévalóságnak.
Bujdosó János, a hazai alternatív zenei porond színházi és filmzenéket is jegyző markáns figurája, “szangvinikus, szabályokat ritkán követő, ösztönből fakadó, alapvetően lírai gitárjátéka” 2011-ben alakított triójában teljesedett ki. A zenekar Gold for Leslie című bemutatkozó lemezét “ellenállhatatlanul vonzó albumként” üdvözölte a kritika. A trió időközben teljesen megújult, ritmust váltott, a latinos mámor, a “bizánci szörf dzsessz” helyébe lendületesebb, robusztusabb hangzás lépett, megőrizve a New York-i avantgárd nagyjainak (Marc Ribot, John Zorn) ihletett-ihlető szellemiségét.