November 15-én hetedik alkalommal rendezik meg a CSR Hungary Konferenciát. CSR témában az ország első számú rendezvénye ez, ahol neves hazai és nemzetközi előadók vitatják meg, hogyan lehet a recesszió idején is fenntarthatónak maradni. De mi az a CSR, és mit tudhatunk meg róla a konferencián?
A CSR rövidítés a Corporate Social Responsibility, azaz a vállalatok társadalmi felelősségvállalását jelenti. Napjainkban azonban használjuk a CR-t is, amely a szélesebb körű felelősségvállalást jelenti, utal például a környezetvédelmi fenntarthatóság megvalósításának szerepére. A három legfontosabb tényező a környezeti, gazdasági és társadalmi fenntarthatóság. Egy-egy nagyobb vállalat számára a legfőbb cél a profit maximalizálása, azonban üzleti tevékenységükkel hozzájárulnak a gazdaság növekedéséhez, ami a társadalom életszínvonalát, jólétét javítja, valamint hatással van a környezetünkre is (mind az épített, mind természeti terekre kihat a vállalatok működése).
A fenntarthatóság, felelősségvállalás a szervezet által érintettek irányába nyilvánul meg különböző belső és külső projektek által. Hangsúlyos a munkavállalókkal, lakossággal, beszállítókkal stb. történő együttműködés. A cégek vállalják a kapcsolattartáshoz szükséges programok megszervezését, és az ezzel járó költségeket, ami növeli hírnevüket és elfogadásukat az érintettek körében, így a CSR-ra fordított összeg megtérül, és hosszútávon jó stratégiai eszköz.
A mai gazdasági recesszió idején a cégek kapcsolata az érintettekkel még kiélezettebb, az elvárások fokozódnak a szervezettel szemben, ennek azonban megfelelni egyre nehezebb a jelenlegi piaci helyzetben. A konferencia fő kérdésköre tehát: hogyan reagálnak a cégek az adott szituációban, mik a lehetséges megoldások a fenntarthatóság megőrzésére.
A rendezvény Budapesten, a Gundel-házban lesz, reggel kilenc és délután öt óra között lesz. A részletes program és bővebb információ az előadókról a konferencia hivatalos honlapján tekinthető meg.