Vajon mire képes az apa, akinek elrabolták a gyermekét? Ezzel a kérdéssel foglalkozik Denis Villeneuve első, hollywoodi filmje, ami karakterdrámának indul, aztán átalakul egy sötét hangvételű, nyomozós thrillerré.
Vajon mire képes az apa, akinek elrabolták a gyermekét? Ezzel a kérdéssel foglalkozik Denis Villeneuve első, hollywoodi filmje, ami karakterdrámának indul, aztán átalakul egy sötét hangvételű, nyomozós thrillerré.
Ha egy filmet agyondicsérnek, mindig szkeptikusan ülök be a moziba. Tettem ezt A nyár királyai című alkotással is, mert a rendezőnek (Jordan Vogt-Roberts) ráadásul ez az első filmje. Ezek ellenére már a kezdő képsoroknál behúzott, és ami nagyobb szó, végig ott is tartott.
Alfonso Cuarón egy különleges rendező. Elképzel egy hangulatot, és azt az idegekig hatolóan képes vászonra varázsolni. Legújabb, korszakalkotó sci-fijében a lenyűgöző látvány mellett még egy lélektani drámát is kapunk tőle.
Az Amerikai Horror Story egy komolyan átgondolt pszicho-thriller, sötét és vérfagyasztó történettel, rémisztő karakterekkel és pár tucat horrorklisével meghintve.
Irvine Welsh nem kímél senkit és semmit, teszi ezt úgy, hogy munkái sikeresek. Talán mert az emberek szeretik az antihősöket. A Mocsok című filmben egy ilyen díszpéldány szemszögéből láthatjuk az eseményeket, ami egyszerre okoz identitászavart és perverz élvezetet.
Az izraeli bíróságot kritizálni, pláne nácikat megvédeni nagyon nem polkorr dolog. Ez különösen így van, ha az ember német létére teszi ezt a 60-as években. Ráadásul, ha az illető még zsidó is, az tovább bonyolítja a szálakat.
Azon szerencsés emberek közé tartozom, akik a Miskolcon megrendezett Cinefest keretében megnézhették a Világvége című filmet. Mivel ez a film, az úgynevezett „Cornetto-trilógia” harmadik része, eleve nagy elvárásokkal küzdöttem a szabad székekért.
Jan-Ole Gerster első filmje az Oh Boy, a 2013-as Német Filmdíjon hat elismerést kapott, többek között a legjobb rendezés, a legjobb forgatókönyv és a legjobb férfi főszereplő kategóriában.
Kritika, egy szeptember 26-án bemutatásra kerülő filmről, ami a 63. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál Zsűri nagydíját gyűjtötte be. A főszereplő pedig Ezüst Medve-díjjal térhetett haza.
Az is benne van a Tízparancsolatban, hogy „Ne ölj!”, mégis mindenki öl – hangzik el Szász János hamarosan mozikba kerülő, A nagy füzet című filmjében. A két ikerfiú háborús történetét feldolgozó alkotásban ölnek, lopnak, és kicsit még paráználkodnak is, a rendező által emlegetett nagy tabudöntögetést mégsem látjuk a vásznon. A nagy füzet ennek ellenére is…